טיולים יכולים להעשיר מאוד את הרוח. בעזרת טיולים אנו נחשפים לתרבויות חדשות, למקומות חדשים, למנהגים חדשים ואקזוטיים וגם לאנשים חדשים. אין ספק בכך שטיולים מסביב לעולם, גם למקומות קרובים וגם למקומות רחוקים יכולים לא רק להעשיר כל בן אדם אלא גם לפתוח את אופקיו ואף לשפר את השכלתו. הישראלים הם עם שללא ספק נהנה מאוד מטיולים ובוחר לבצע טיולים לא רק למקומות "סטדרטיים" ו"שגרתיים" אלא יוצא אל טיולים ליעדים מרוחקים ואקזוטיים. יעדים שלא פעם יכולים לעורר התלהבות וקנאה אצל הסובבים אותו.

טיולים מסביב לעולם

טיולים למקומות ייחודיים נפוצים במיוחד אצל צעירים שסיימו את השירות הצבאי שלהם. לאחר שאלו סיימו את הצבא לא פעם הם מרגישים כי הם "יצאו לחופשי" ושעליהם לגלות את העולם. מסגרת החיים הישראלית היא לא רק הישגית מאוד אלא גם מלחיצה מאוד. צעירים אלה יודעים כי אם לא יצאו לטיולים ארוכים לאחר סיום שנות הצבא שלהם הם כנראה לא ייזכו לצאת בעתיד אל טיולים אלה. זהו הגיל בו אין להם משכנתא, אין להם מחוייבות לעבודה ואין להם משפחה לפרנס. כמו כן, אין להם ילדים שמונעים מהם לצאת אל טיולים אקזוטיים וארוכים ואין להם התחייבות אמיתית לדבר. אלא לעצמם. לאחר סיום שנות הצבא הם עובדים בעבודות מזדמנות וחוסכים לעצמם מספיק כסף כדי שיוכלו לצאת אל סוג זה של טיולים.
 
טיולים של ישראלים צעירים לאחר השירות הצבאי שלהם הם בדרך-כלל ליעדים מרוחקים. המזרח הרחוק, דרום אמריקה ומרכז אמריקה וכמו כן אוסטרליה וניו זילנד הם היעדים הפופולאריים ביותר עבור טיולים שנקראים לא פעם גם טיולי שחרור, על שם השחרור מהצבא. טיולים אלה מאפשרים לצעירים להרגיש את החופש שאבד להם בתקופת השירות הצבאי ולהתחבר לעצמם. אין פלא מדוע יש פופולאריות כל-כך גדולה לסוג זה של טיולים.